Корисна інформація

Зміна оператора зі збереженням номера – MNP (Mobile Number Portability)

11 Травня 2021
Aleksej Karyi Читать на русском
  1. Історія послуги та причини
  2. А що у нас в Україні?
  3. Мобільні оператори, готові?
  4. Як функціонує MNP?
  5. Висновок

Національна комісія, яка здійснює регулювання у сферах інформатизації та зв’язку, прийняла рішення про терміни впровадження зміни операторів мобільного зв’язку зі збереженням номера. Про це на початку серпня повідомляв офіційний сайт регулятора.

Сама ж послуга по зміні оператора зі збереженням номера буде доступна користувачам з 1 травня 2019 року. Процедура була детально вивчена і обговорена з усіма сторонами процесу, в тому числі і мобільними операторами. Про подробиці процесу і діалогу між учасниками дискусії далі.

Історія послуги та причини

Збереження номера при зміні оператора (англ. Mobile number portability, MNP) було активовано в Гонконзі, Нідерландах і Великобританії в 1999 році. У багатьох європейських країнах воно запущено з початку двохтисячних. MNP стала затребуваною послугою через масовий розвиток і поширення стільникового та мобільного зв’язку. Для того щоб абоненти могли впливати на ціноутворення послуг операторів та з’явилася можливість знижувати їх вартість і підвищувати якість, була створена процедура зміни оператора зі збереженням номера при переході до іншого постачальника зв’язку.

Саме після 2000 року ця процедура набула масового характеру в усьому світі і уряди більшості країн зажадали від операторів забезпечити реалізацію цієї послуги. Залежно від країни ця процедура може бути платною або безкоштовною і тривати від декількох хвилин до декількох днів.

Операторы мобильной связи

А що у нас в Україні?

У 2015 році Українським державним центром радіочастот (УДЦР) був проведений перший тендер із закупівлі обладнання для надання послуг збереження номера при зміні оператора. Але той тендер був визнаний недійсним.

Повторна процедура була проведена через рік, але і вона не привела до запуску цієї послуги. Причиною послужив судовий розгляд між переможцем конкурсу ТОВ «Діалінк», участником ТОВ «Ес ай центр» і УДЦР.

Після декількох років судових тяжб було постановлено, що програмне забезпечення та обладнання, необхідне для роботи MNP, повинна поставити компанія ТОВ «Ес ай центр». Наступним етапом у впровадження стало створення глобальної системи для захисту інформації.

Коментар представника компанії «Ес ай центр», – «Всі юридичні перепони вирішені і не заважають запуску послуги, все залежить від УДЦР. За планом реалізації виконано вже 90% взятих зобов’язань і ми готові довести справу до кінця». Незважаючи на це потрібно сказати, що сама компанія не братиме участь в завершальних етапах запуску, тому що договір з УДЦР розірвано.

Керівництво компанії підрядника вважає, що поставлені терміни запуску цілком реалістичні, але за умови зацікавленості всіх учасників процесу.

Мобільні оператори, готові?

У компанії Lifecell повідомили, що запуск послуги для населення надали з другого кварталу минулого року і посилаються на документ НКРЗІ (Національна комісія з регулювання зв’язку та інформатизації) «Орієнтовний план з виконання заходів впровадження послуги перенесення номерів». У цьому документі встановлено, що процедура надання послуги збереження номера при переході на іншого оператора повинна бути почата з першої половини минулого року.

Компанія Lifecell розкрила алгоритм процесу запуску послуги. Після створення КСЗІ з боку УДЦР повинна пройти його сертифікація та державна експертиза. Після цього повинен відбудеться тендер з вибору інтегратора Центральної бази даних. Під час цього процесу мобільним операторам потрібно налаштувати локальні бази даних, а також кріптошлюзи, згідно з вимогою щодо захисту персональних даних. Наступним кроком буде інтеграція і крос-тестування послуги. В кінці минулого року були підписані договори з підключення операторів до центральної бази даних. Паралельно з цим процесом їм буде необхідно підготувати запуск внутрішніх систем і налагодити бізнес-процеси.

Мобильные телефоны

Мобільний оператор «Vodafone Україна» запустив збереження мобільних номерів при переході з другого кварталу минулого року.

Компанія «Київстар» коментує ситуацію в такому ж ключі, впровадили систему переносу мобільного номера 1 травня минулого року.

Як функціонує MNP?

За словами компанії яка поставляє обладнання і директора УДЦР, зміна оператора зі збереженням номера в Україні триватиме не більше трьох діб. Скористатися цією послугою може будь-який абонент, за умови, що він надасть необхідні дані про себе і пройде ідентифікацію.

Процедура ідентифікації для перенесення номера обов’язкова. Абоненту потрібно пред’явити паспорт і довести, що номер належить йому. Також потрібно написати заяву на надання послуги і вказати, до якого оператора абонент переходить на обслуговування, і від послуг якого відмовляється.

Прийміть до уваги факт, що оператори будуть повідомляти про початок процедури перенесення, а в цей час ви можете залишитися без зв’язку (не більше 3 годин).

Висновок

Україна практично єдина країна в Європі, яка раніше не мала послуги MNP. На пострадянському просторі цей сервіс вже функціонує довгі роки. За наявною статистикою змінити мобільного оператора на даний момент хочуть два мільйони українців. А нам залишається тільки спостерігати за процесом інтеграції системи збереження номера при переході.

Коментарі

  1. Нина Шупта

    Кто-пробовал тек переходить, реально номер сохраняется?Кстати, недавно узнала, что можно пополнить счет на любом мобильном операторе через Global24 электронный кошелек абсолютно без комиссии. Я так теперь даже домашний интернет оплачиваю и тоже без комиссии.

  2. Григорий Аджиев

    Радий, що цю послугу запустили. Знайшов відеоматеріал по кільксоіт перенесених номерів: https://youtu.be/QIP5-leEKHY

  3. НАТАША САВЕНКОВА

    Мені не було дозволено і чому не зрозуміло! А ВОДАФОН та Київстар такі зовсім не адекватні.!Поки що залишусь на лайфі бо вони лояльні

  4. Валера Ходак

    Киевстар совсем обнаглел, постоянно снимает непонятные 15 грн. каждый день + каждый месяц по 120 за тариф!
    В системе мой Киевстар ничего сделать не могу, к оператору дозвониться нереально.
    Короче не вздумайте, ни при каких обстоятельствах переходить на киевстар, не повторяйте чужих ошибок!

  5. Дмитрий Родидял

    Киевстар без моего разрешения сменил тариф с 45 до 150 грн. И жене и сыну. Это произвол. Не переходите на киевстар.

  6. Ivanna Betsyk

    Змiна оператора зi збереженням номера це те чого я давно чекала! В мене мiй номер дуже давно i я не хотiла змiнювати оператора хоча в iнших набагато вигiднiшi тарифи. Наприклад у мене Киiвстар i вiн все бiльше i бiльше мене засмучуе – тарифи стають дорожчими, а обслуговування все гiршим. А у лайфселл за тi ж самi кошти i хвилин бiльше i iнтернет безлiм.

  7. Peter Nielsen

    На данный момент самая лучшая тарификация у life «железная двадцатка», 20грн/ 4 недели, но правда это региональная. Или лукамобиль за 50 грн/ месяц: 650 мин. на все телефоны и 8 гб интернета с головой хватает. Советую всем и не кормите буржуев.

  8. Егор Гаюк

    Хотел перейти на лука мобайл с водафона
    Сказали на лайке такой услуги нет ..странная
    Фирма ,номер зарегистрирован .типа англ.провайдер а там такая услуга с 1999 г

  9. Константин Анатолич

    Теперь при совершении звонка кому либо я не могу быть точно уверен на какого оператора звоню!!!????
    Класс!!! Браво!!! А потом – куда деньги делись?

    • Виктор Санко

      ну, во первых, предупреждает… а во-вторых, менялы сами ничего не понимают… перешел с одного на другой, и меня 2 идентичных номера активны у 2 операторов… бред полный

  10. Alexey Silin

    Шо сказать, привязка к номеру у меня сильная и хочется его сохранить. Водафон охренел в край, после покупки МТС так подняли цены, что конкурировать им не с кем. Думаю, скоро останутся Киевстар с лайфом

  11. Анна Скоркина

    Сваливаю с Водафона…к киевстару , лайфу

    • Владимир Ницевич

      Анна, задумайтесь… а я ищу другого оператора вместо киевстар, и уточняю о качестве связи у других операторов.
      совет, если нужен: киевстар – г**но и с каждым днем все хуже и наглее… клиент для них никто.

  12. Максим Соболь

    За**ал ё**ый киевстар, полгода бомбили типа “перейдите на тариф, офигенный тариф специально для вас”, перешёл на свою голову, потом через 3 месяца “Ой, мы тариф закрываем, но мы уже приготовили вам новый, но ещё двадцаточку в месяц сверху накиньте”
    Да пошли вы на**й с таким подходом к клиентам, куда антимонопольная служба смотрит?

    • Google

      собираюсь переходить на другого

    • Борис Раденко

      А Водафон (МТС) вообще сами перевели мой номер на другой тариф и теперь каждые 4 недели я башляю им 65грн , а если не оплачу во время то по 5грн в день снимают, а когда внесу нужные 65грн , то должен позвонить оператору и попросить , что бы меня опять подключили, но ни ******* ли?

      • Наталия Лемеш

        Такое же и в Киевстар, только если не хватает на абонплату снимают 10 грн. Переводят на больший тариф автоматом, даже если мне с головой хватает того, что есть. Тарифы можно только повышать, на меньший никак не перейти((
        Вопрос – на что менять?

        • Віталій Глушенко

          Сейчас ещё веселее … Сам , уже , не подключишь!!! Просто снимают по 10-ке : за звонки на Kyivstar + 10 за интернет + 10 за звонки на другие операторы + 2 грн. СМС по Украине!!! В 2:00 когда снимает за пакет на месяц 50 коп. не хватает … И о чудо – ВСЕ ПО НОВОЙ !!! За 2,5 суток – 170 грн. и это за пользование услугами 2,5 суток !!! НЕ НЕДЕЛЬ !!! НЕ МЕСЯЦЕВ !!! СУТОК , СУТОК !!! А абон. плата , согласно Вашего тарифного плана , будет снята следующей ночью!!!

          • Владимир Ницевич

            я тоже столкнулся с этим… да, реально все тупо по совдеповски . Да, вышло так, что не пополнил своевременно счет, все сняло 10 грн. – все окей. На следующий день пополняю, а утром сообщение – сняло 10.. , ну на счету же 158грн, а сняло за каждый день по 20 грн. , а оператор
            (на телефоне) ответил, что не знает за что вторая десятка, ее просто типа оставляет на следующие сутки, но у вас на счету их уже нет. вот интересно, почему ночью снимает сначала 10, а не сразу за месяц, если деньги на счету уже есть. Прошу через оператора принять меры.. не могут. что не могут изменить алгоритм машины? я за этот месяц вместо 150 гривен уже заплатил +20 и еще заплачу минимум 40, чтобы завтра не было так как вчера и сегодня… и отменили ручную активацию после оплаты, что к стати раньше по определенному коду можно было сделать, а сейчас нельзя…. почему ни кто не отвечает…. и того потрачу на ту же связь не 150, а 210 грн…
            все сделано, как всегда, чтобы тупо и побыстрее косануть бабла. вот читаю и не понимаю – есть в Украине оператор который работает для людей?

        • Борис Раденко

          Они вместо услуги “Предоплата” перевели нас практически на “Контракт”. А что у Лайфа интересно???

    • Nikoli Amo

      браво!!!!

  13. Dmitriy Poteriaiko

    Не могу дождаться, как меня з***л уже этот ды****ый Водафон, цены поднимают а качество падает, доходит до того что в трубке вместо разговоров сплошное бульканье по пол слова и приходится сбрасывать и перезванивать с Киевстара (купил 2-ю СИМ карту исключительно из-за этого да и интернет там по шустрее а номер Мудафона с 2002 года, еще когда он был Джинс’ом от UMC и за ним закреплено много онлайн сервисов и терять его не хочется, чувствуешь себя рабом системы), хоть Киевстар тоже частенько поднимает цены но и качество связи/интернета там намного выше – и вместо того чтобы оплачивать 2 СИМ карты – я лучше буду платить за одну но качественную. Готовьтесь, таких как я много и мы только и ждем момента истины…. БУГАГАГАГА

    • Вячеслав Марченко

      киевстар…. такое же г***о!

    • Борис Раденко

      Валим – однозначно !!!