Ексклюзив

Працюю вдома в піжамі від D&G: як змінився світ розкоші в 2020 році

29 Грудня 2020
Tatiana Garkusha Читать на русском

Пандемія коронавірусу не просто вплинула на світову економіку, а й змусила людей переглянути свої пріоритети, адже люксові бренди не потрібні під час домашньої ізоляції. Ринок розкоші зазнав в цьому році колосальних збитків і навряд чи зможе відновитися навіть в 2021-му. Maanimo розповість, як змінився світ «важкого люксу», і які настрої зараз панують серед його шанувальників.

За даними консалтингової компанії Bain&Company, яка представила дослідження ринку персональних предметів розкоші, 2020 рік стане провальним для галузі в цілому і впаде на 20-35% в порівнянні з 2019 роком. Практично ті ж цифри озвучила і консалтингова компанія McKinsey. Все це стало наслідком дії пандемії, яка увігнала багато сфер і галузей в глибоку кризу, і роздрібна торгівля предметами розкоші стала однією з них. На жаль, всі ці прогнози підтвердилися.

Відновлення ринку розкоші до показників минулого року займе мінімум 2-3 роки, а його майбутнє багато в чому залежить від того, наскільки ключові гравці зміняться відповідно до змін смаків та уподобань споживачів.

У дослідженні компанії Bain&Company згадується, що в минулому році ринок люксових речей збільшився на 7%, тобто приблизно на 281 млрд євро. А в 2025 аналітики прогнозували, що він досягне більш вагомих цифр – 370 млрд євро. Однак здійснитися цим планам завадила пандемія. Цікаво, що єдиним регіоном, де як і раніше споживачі мають значний інтерес до предметів розкоші, залишився Китай. Bain&Co прогнозують, що до 2021 року в Китаї ринок люксу виросте на 45% в порівнянні з 2019 роком.

Найбільш серйозний удар коронавірусом було завдано по країнах Європи, де споживання впало практично на 36%, також постраждав і ринок США, там зниження рівня споживання склало 27%. Що ж стосується стану світового ринку люксу, який включає в себе не тільки предмети, а й враження, наприклад, круїзи, подорожі, дорогі вина і їжу, то споживчий попит скоротився приблизно на 23%, що оцінюється в районі 1 трлн євро. А поки ж аналітики прогнозують, що в 2021 році ринок розкоші зросте лише на 10-12%, на що, звичайно ж, буде впливати макроекономічна ситуація. Ну а повернутися до показників минулого року ринок зможе тільки до 2023 року, якщо у майбутньому не буде сильних потрясінь.

Глобальні зміни

Пандемія змінила не тільки ринок розкоші, а й самих споживачів, які переглянули пріоритети в житті. Менше люксових сумочок і концентрація на своєму здоров’ї. Бадьорість і енергія стали для споживачів головною метою, в зв’язку з чим найбільшою популярністю зараз користується високоякісне обладнання для фітнесу. Про це свідчать дані дослідження, які проводила компанія Spark Ideas на території США і в Шанхаю.

Настають і інші зміни ринку і поведінки споживачів, наприклад, покупці вже стали більше приділяти уваги безпеці і екологічності брендової продукції, що особливо стосується індустрії модного одягу і аксесуарів. Аналітики прогнозують, що споживачі під дією пандемії переглянуть своє ставлення до дорогих покупок, тому люксовим брендам доведеться розробляти лінійки товарів для різних сегментів аудиторії та шукати інші підходи, щоб достукатися до своїх покупців.

А на підтвердження того, що споживачі скоротили витрати на покупку люксових речей, консалтингова компанія McKinsey наводить дані свого дослідження – понад 60% споживачів витрачають менше коштів на придбання модних новинок, а приблизно 50% опитаних очікують, що дана тенденція збережеться навіть після закінчення пандемії.

Перехід в онлайн

Ще одною глобальною зміною стане перехід левової частки продажів в онлайн. І навіть модні і комфортні магазини не зможуть зупинити цей тренд. За даними аналітиків з Bain & Company, до 2025 року можна очікувати розквіт галузі онлайн-торгівлі предметами розкоші, оскільки основними покупцями до цього часу стануть представники двох поколінь – міленіалів і зумерів. Якщо в минулому році на них припадало близько 39% ринку, то до 2025 року їх частка становитиме близько 60%.

Крім того, пандемія коронавірусу вже зараз змусила людей старшого покоління, які ніколи не робили покупки брендових речей онлайн, замовляти їх в інтернеті. І цей тренд навряд чи зміниться в майбутньому: майже 28% опитаних Bain & Co стверджують, що в 2021 році будуть купувати менше в офлайн-магазинах і планують переходити в онлайн.

В результаті криза, пов’язана з пандемією, змусить галузь в цілому мислити більш креативно, оперативно впроваджувати інновації, приділяти більше уваги екологічним наслідкам свого бізнесу, а також шукати інші канали для комунікації з клієнтами. Що ж стосується безпосередньо споживачів, то на перше місце вийдуть більш важливі цілі, ніж покупка брендів. Покупці поступово приходять до усвідомленого споживання і роблять менше імпульсивних покупок. Знову ж, провиною всьому – наслідки пандемії і криза, яка накрила всю планету.