McDonald’s або KFC: хто виграє в боротьбі за народну любов
«Треба забігти перекусити!». У більшості при цій думці в голові виникають назви McDonald’s або KFC. Це швидко, дешево і неймовірно смачно, хто б що не говорив про користь селери. Щоб створити у людей такий патерн, компаніям необхідно було викликати певну емоцію коли бачуть цей бренд. І впоралися вони з цим дуже успішно, тому що щодня ці кафешки відвідують тисячі і мільйони клієнтів по всьому світу. І всі знають про одвічну конкуренції двох компаній. Так що ж вибереш ти: курку або яловичину?
Maanimo розповість, чия франшиза популярніша, скільки вкладають в McDonald’s, в чому фішка KFC, і хто в підсумку пожне плоди слави.
На старт, увага, марш!
Базові речі закладають основу для успішного просування. Головною особливістю такого фуд-гіганта, як McDonald’s, є те, що його спочатку розвивали як самостійну одиницю в гастрономічному світі з єдиним власником в особі Рея Крока. Він придбав практично готовий і максимально оптимізований концепт у братів МакДональд, які просто відкрили своє невелике кафе.
Секрет їхнього успіху виявився в ретельній підготовці роботи фаст-фуду в цілому: жорсткі стандарти якості продукції, унікальна рецептура, якісна підготовка кадрів, цінова політика і багато іншого.
У цей час мережа KFC безліч разів «кочувала» з рук в руки: спочатку була корпорація Heublein з Коннектикуту, пізніше – PepsiCo і т.д. Жодна успішна компанія не могла розвиватися і мати цінність на ринку в такому підвішеному стані, коли невідомо, що буде з нею завтра.
У серпні 1997 року PepsiCo об’єднала KFC, Pizza Hut і Taco Bell в спеціалізовану ресторанну компанію Tricon Global Restaurants, яку згодом перейменували в Yum! Brands. З цього рішення почався новий етап розвитку підприємства.
Передові «солдати»
Головною особою мережі KFC завжди був засновник – полковник Сандерс. Разом з тим, відро з курячими крилами теж стало невід’ємною частиною впізнаваності бренду. А так як довгий час компанія не могла прийти до єдиного рішення по логотипу, то просто часто змінювали кольори і шрифт.
McDonald’s ж має спочатку сформоване брендове ім’я, яке не змінювалося з дня відкриття. Обличчям мережі став клоун Рональд Макдональд. Концепція полягала в простоті і доброзичливості населення до циркачів. Навіть правила поведінки клоуна були записані в інструкцію.
Обмеження – зло
Рей Крок, засновник корпорації McDonald’s, зумів вивести франчайзинг на абсолютно новий рівень. Досяг він цього відмовою від продажу ліцензій на відкриття ресторанів і почав продавати франшизи на будівництво тільки одного ресторану на штат. Коштувала вона всього 950 доларів і видавалася на 20 років. Той ресторатор, який показав свій відповідальний підхід до розвитку бізнесу, отримував право будувати більше ресторанів.
Першою і найголовнішою умовою при підписанні договору була наявність однакового меню. Це означає, що незалежно, в якому місці на земній кулі людина захоче з’їсти бургер, вона буде впевнена, що отримує однакову котлету, рівну кількість кетчупу, як і людина в іншій точці планети. Рей до кінця своїх днів їздив навіть у найвіддаленіші ресторани, щоб особисто проконтролювати дотримання цього пункту, а також подивитися на обстановку в ресторані зсередини.
До полковника Сандерса ідея продажу франшиз прийшла, коли він усвідомив, що необхідно масштабувати бізнес, а не концентруватися лише на одному штаті. Спочатку він особисто їздив всюди в пошуку партнерів, отримуючи всього 5 центів за кожен проданий рецепт.
Перша франшиза KFC була продана в 1957 році Піту Харману. Також в 1987 році компанія стала першим західним фаст-фудом на китайському ринку, в наслідок чого дуже швидко знайшла заслужену популярність.
Кожен знайде свою любов
Обидві компанії мають категорично різні погляди на їжу незважаючи на те, що об’єднані концепцією фаст-фуду. McDonald’s – це все-таки більше розмова про бургери, незважаючи на інше меню. Всі, хто прийдуть в цей ресторан, зможуть спробувати різні бургери з куркою, яловичиною, свининою, рибою, а також різні салати, десерти (всіма улюблене морозиво!), соуси і знамениту картоплю фрі. В цьому плані вони не стоять на місці, регулярно додаючи нові позиції в меню.
А ось курятина цілком і повністю стала головною фішкою закладів KFC. Страви знайшли таку популярність через оригінального фірмового рецепта засновника мережі полковника Сандерса – смаженої курки в паніровці. Саме його ідеї в приготуванні їжі стали основою для створення досить успішного бізнесу. Також в меню включили і інші блюда: ті ж бургери, чикен-роли, салати, десерти і навіть пиво. Мабуть, єдиний мінус і прорахунок в меню – це вага страви, тому що неможливо точно отримати однакові курячі шматочки, щоб в результаті була заявлена за меню вага.
Чим більше тим краще?
McDonald’s в кінці 2018 року вже міг похвалитися практично 38 тисячами ресторанів. Що цікаво, 35 тисяч з них відкриті по франшизі. А в минулому році компанія зайняла 149-е місце в рейтингу найбільш великий корпорацій США – Fortune 500.
KFC, в свою чергу, теж намагається не відставати: в тому ж 2019 року вони відкрили понад 15 тисяч точок в 134 країнах світу.
Все завжди впирається в гроші
Що стосується теперішнього часу, то зараз власником McDonald’s є The Vanguard Group, BlackRock и State Street Corporation. Капіталізація становить приблизно 162 млрд доларів на кінець 2019 року. При цьому одна акція на сьогодні коштує більше 167 доларів.
KFC все також володіє американська корпорація Yum! Brands. Компанія самостійно так і не проводила публічного розміщення акцій. Але корпорація сьогодні має капіталізацію більш 34 млрд доларів. Оборот в 2019 році склав 38 млрд дол., А чистий прибуток за той же рік – 18 млрд доларів. А за одну акцію доведеться заплатити 105 баксів.
Коментарі
Выиграеи тот на кого укажут