Ексклюзив

Непотоплювані: компанії, що розбагатіли за час пандемії

27 Листопада 2020
Tatiana Garkusha Читать на русском

Через карантинні обмеження світ переживає важкі часи, особливо в фінансовому та економічному планах. Але, як завжди буває, що одному горе, то іншому – величезний плюс. Поки деякі компанії скорочують виробництво і зазнають збитків, другі насолоджуються стрімким зростанням свого бізнесу. Так хто ж ці непотоплювані гіганти світової бізнес-індустрії? Maanimo розповість про компанії, які змогли за період карантину примножити свої статки в кілька разів і вийти переможцями.

Той, хто зробив науку популярною

Компанія Ілона Маска змогла побити власний рекорд за цінами на акції. 10 червня вартість акції виробника електромобілів Tesla, згідно з даними біржі NASDAQ, вперше за історію існування переступила поріг в 1 тис. доларів.

Завдяки такому стрибку ринкова капіталізація компанії досягла позначки в 188,73 млрд доларів. Цікаво, що саме Tesla забрала у японського автомобільного гіганта Toyota перше місце серед найдорожчих компаній на ринку авто.

Якщо подивитися на Tesla, починаючи з січня поточного року, то видно, що капіталізація перевищила всього 100 млрд доларів. З цього випливає, що за період пандемії і масових карантинних обмежень в світі показник вартості виріс практично в два рази.

При цьому з квітня курс стабільно зростає, якщо не брати до уваги випадок, коли Маск написав в Twitter, що, на його думку, вартість акцій трохи переоцінили. Цим висловом він ненадовго знизив їх вартість на 8%.

Давайте ще 5 хвилин почекаємо всіх!

Саме ця фраза у багатьох асоціюється з віддаленою роботою в період карантину, коли всі користувалися форматом відеоконференцій в Zoom. Під час пандемії капіталізація сервісу зросла практично в два з половиною рази. Під кінець травня вона перевищила 50 млрд дол., при цьому на початку року становила не більше 20 млрд дол. На торгах акції компанії досягли вартості в 179,48 доларів за один цінний папір.

Відмінні часи для компанії прийшли, як би дивно не звучало, саме під час розпалу коронавирусу, закриття кордонів і масової самоізоляції. У березні якраз величезна кількість співробітників підприємств і студентів перейшли працювати в онлайн режим з дому. Акції компанії всього за шість днів змогли вирости на 40% – до 159,56 доларів за одиницю.

23 березня під час торгів цінні папери змогли подорожчати ще на 22%, що стало найбільшим одноденним відсотковим приростом компанії Zoom з червня минулого року.

Згідно з даними компанії Sensor Tower, завантаження програми Zoom в березні виросла на 109%. При цьому видання Bloomberg каже, що за період з грудня минулого року і до квітня поточного кількість щоденних учасників конференції зросла з 10 до 300 млн осіб.

Робота – не вовк, робота – це work

На тлі постійних моторошних новин поліпшити своє матеріальне становище змогли компанії з індустрії онлайн-розваг. Поки інші сиділи вдома, вони активно працювали. Однією з таких компаній стала ByteDance, яка володіє дуже популярної соціальної платформою TikTok. Вартість за період карантину зросла мінімум на третину і переступила позначку в 100 млрд дол. Відповідно до заяв Bloomberg, за останній час компанія ByteDance продавала певну частину акцій, і на тлі великих угод компанію оцінили в 140 млрд дол.

Чисто для порівняння: у квітні частку в ByteDance придбали фонд Tiger Global Management, Sequoia Capital і банк Японії – Softbank. До цих подій компанія оцінювалася по всьому світу в 75 млрд доларів, тому як саме таку оцінку поставили інвестори під час великого Рауда в 2018 році.

На тлі сильного зростання вартості ByteDance соціальна мережа TikTok також почала набирати різку популярність. Крім цієї соцмережі компанії належать додаток Douyin (щось на зразок TikTokа, тільки для китайської аудиторії) і величезний новинний ресурс Toutiao, на яких ходять більше 1,5 млрд користувачів щомісяця. У минулому році компанія розробила і почала тестувати новий музичний сервіс Resso, але територіально обмежуючись тільки Індією та Індонезією.

Ще одна компанія, яка отримала максимальну фінансову вигоду від карантину, – це Netflix. Адже перебуваючи вдома на самоізоляції, у людей з’явилася величезна кількість вільного часу, який можна витратити на перегляд серіалів і фільмів на ресурсі. За три місяці сервіс зміг збільшити аудиторію на 15,8 млн користувачів по всьому світу.

Також Netflix змогла обійти свого конкурента в медійному бізнесі, компанію Disney. Наприклад, на закритті торгів 15 квітня акції Netflix подорожчали на 3,2%, і досягли рекордного показника в 427 доларів. Загальна капіталізація ресурсу збільшилася до 187,3 млрд, а вартість Disney впала на 2,5% до 186,6 млрд доларів.

На сьогодні одну акцію компанії Netflix кожен може придбати за 436,13 дол. За штуку, ну і капіталізація збільшилася до 191 млрд доларів звичайно ж.

Чисто на хайпі увірвалися

На початку червня одна американська компанія з виробництва електричних вантажівок Nikola Corp, яка не продавши жодної машини, отримала ринкову вартість вище, ніж, припустимо, у Fiat Chrysler або Ford.

Всього за тиждень ціна за акції стартапу виросла більш ніж в два рази і досягла 26,2 млдр доларів. При цьому у гігантів автомобілебудування Ford ціна склала 28,8 млрд доларів, а у Fiat Chrysler Automobiles ринкова вартість коливалася на рівні 20,5 млрд доларів.

Як так могло статися, що ти не продаєш жодної машини, а компанія росте «як на дріжджах»? Досить просто. Суть в тому, що ціна на акції компанії почала стрімке зростання тільки після заяви керівництва Nikola Corp. Відносно прийому великих замовлень на пікапи Badger, які будуть використовувати в роботі як електроакумулятори, так і водневі горючі елементи.

Залишіть коментар

Коментарі