Кешбек, купони або промокодом – що віддають перевагу клієнти банків? (Опитування)
Програми лояльності дозволяють клієнтам банків істотно економити на покупках і при розрахунках в інтернеті, а фінустановам – нарощувати клієнтську базу і зацікавлювати споживачів новими вигідними пропозиціями. Maanimo запитав у банкірів, які види винагороди вигідніші – кешбек, бонуси, купони або промокоди, що вважають за краще самі клієнти і які програми лояльності пропонують банки влітку 2020 року.
Дарина Прилуцька, керівник напрямку карткових продуктів Банку Кредит Дніпро:
Якщо говорити про програми лояльності по банківським картковим продуктами, то найбільш популярним інструментом є сashback (дослівно: повернення грошей) – програма лояльності, яка полягає в поверненні на карту клієнта певної суми в якості винагороди за проведення безготівкових розрахунків.
Повернутими коштами можна оплатити наступні покупки, використовувати їх на погашення кредитної заборгованості або перекинути на накопичувальний рахунок. Зазвичай сума сashback є відсотком від суми здійснених транзакцій. Це може бути єдиний відсоток або ж диференційований, в залежності від категорії розрахунків: супермаркети, АЗК, кінотеатри, авіаквитки, проїзд в громадському транспорті, оренда авто, кафе і ресторани, послуги мобільних операторів.
Іноді підвищений сashback нараховується точково в рамках окремих партнерських акцій банку з конкретною торговою мережею. Також розмір Cashback може змінюватися в залежності від активності клієнта і від того, використовує він кредитні або свої власні кошти для розрахунків. У деяких випадках клієнт сам може вибирати категорії, за якими йому будуть повертатися гроші, при цьому категорії періодично оновлюються залежно від сезонності або партнерських програм фінустанови.
При виборі платіжної картки з опцією сashback клієнту бажано попередньо проаналізувати структуру своїх щомісячних витрат, виділити основні статті і співвіднести їх з пропозиціями банків, щоб вибрати одну або кілька оптимальних для його випадку.
Оскільки сashback є прибутком клієнта, то з нього утримуються 18% ПДФО і 1,5% військового збору, податковим агентом виступає банк. Cashback, як правило, нараховується на початку місяця за покупки, здійснені в попередньому місяці. Банки зазвичай встановлюють максимальну суму Cashback, в середньому це 300-500 грн.
Банки застосовують сashback, бонуси, купони, промокоди та інші маркетингові інструменти для того, щоб мотивувати клієнтів найбільш дієвим способом – матеріальним заохоченням – активніше користуватися банківськими продуктами, нарощувати частку безготівкових розрахунків, а також для залучення на обслуговування нових клієнтів.
Виплата винагород означає для банку недоотриманий прибуток, але при цьому зростає обсяг активних карт, торгових операцій і interchange – комісій, засобів на дебетних карткових рахунках, відбувається збільшення обраних кредитних лімітів і процентного доходу від кредитних карт, збільшуються середній чек і продуктове навантаження на клієнта. Важлива і нематеріальна складова: клієнти вчаться більш прагматично вибирати банк для обслуговування і управляти своїми фінансами, активніше користуються банківськими продуктами, звикають до платіжної культури cashless, яка вигідна їм самим і економіці в цілому.
Анна-Марія Романчук, начальник управління маркетингу Ідея Банку:
На ринку банківських продуктів існують різні пропозиції як кешбек, бонуси, купони або промокоди. Ми пропонуємо кешбек, тому що вважаємо, що клієнту зручніше самому вибирати, куди витратити гроші.
Кешбек, в тому числі, передбачений і в нашій кредитній карті Card Blanche White, яка приваблює багатьох вигідними умовами. Адже нерідко трапляється так, що здійснити будь-яку покупку дуже потрібно, а власних коштів не вистачає. В такому випадку дуже виручають кредитні карти.
Головна перевага даного банківського продукту – збільшений пільговий період використання кредитних коштів, який становить до 92 днів, і привабливий кешбек в розмірі 10% на першу покупку.
Ніяких обмежень за часом або кількістю операцій, банк постійно пропонує своїм клієнтам повернення частини коштів, витрачених при розрахунках карткою:
- 10% у першу покупку по картці
- 3% при розрахунках на АЗК, кафе, барах і ресторанах
- 2% при розрахунках у продуктових супермаркетах
Суть кешбеку в тому, що від 2 до 10% витрачених коштів з карти повертається назад на рахунок. Ця опція діє на заправках в торгових мережах, барах і ресторанах – там, де найчастіше споживачі здійснюють розрахунки картками.
Ідея Банк не обмежує бажання клієнтів розраховуватися в тій чи іншій торговій або сервісній мережі, тобто дає повну свободу дій в розрахунках, повертаючи безпосередньо гроші, а не бонуси або бали, які клієнти можуть використовувати тільки в певних мережах.
Відповідно, найвищий кешбек отримають клієнти, які активно розраховуються карткою. У тому числі це залежить і від їхніх особистих потреб, і від рівня витрат (ресторани / кафе / бари та АЗК). При цьому витрати в супермаркетах, за якими по карті Card Blanche White Ідея Банк нараховує 2%, відносяться до категорії споживання першої необхідності.
Коментарі