Ексклюзив

Час купувати: чи брати зараз авто в кредит? (опитування банків)

15 Грудня 2020
admin Читать на русском
  1. Олександр Кушлик, виконавчий директор напрямку споживчого та автокредитування АТ «Кредобанк»
  2. Олена Яценко, Начальник департаменту роздрібного бізнесу АТ «АБ« РАДАБАНК »
  3. Катерина Шевченко, начальник управління розвитку роздрібного бізнесу і CRM Банку Кредит Дніпро

Український авторинок плавно виходить з глибокої кризи останніх років. Нехай і не в найдорожчих сегментах, але спостерігається досить впевнене зростання попиту на нові авто, що не може не оживляти і кредитні пропозиції від українських банків. Наскільки стійка тенденція і на яких умовах зараз можна оформити позику на покупку нової машини, Maanimo вирішив запитати у самих банкірів.

Александр Кушлык

Олександр Кушлик, виконавчий директор напрямку споживчого та автокредитування АТ «Кредобанк»:

Збільшення обсягів продажу нових автомобілів в Україні в першу чергу пов’язане з визначенням позиції влади стосовно розмитнення вживаних автомобілів з іноземною реєстрацією. Другим важливим фактором, на нашу думку, є стабільна фінансово-економічна ситуація в державі, що дає клієнтам можливість впевненіше «дивитися в завтрашній день». На ринку кредитування фізичних осіб рівень кредитування за нашими даними становить близько 20%.

Ставка на ринку кредитування авто в першу чергу залежить від вартості ресурсів в кожному окремому банку. Останнім часом ставка кредитування має тенденцію до зменшення і напевне така тенденція буде зберігатися на наступний рік. Запорукою такого тренду повинна стати стабільна фінансово-економічна ситуація в країні, якісна інфляційна політика держави та поступове зниження облікової ставки НБУ до прогнозованого ним рівня.

Тісна співпраця Кредобанку з дилерами та імпортерами світових брендів в Україні, дозволяє нам запропонувати клієнту най вигідніші умови на ринку автомобільного кредитування, зокрема сьогодні у більшості автосалонів клієнти зможуть отримати кредит з мінімальною участю власних коштів а саме – 10% від вартості автомобіля при цьому відсоткова ставка за таким кредитом може становити – 0,001% річних.

Свого часу 2017-2018 роках збільшення попиту на купівлю автомобілів з іноземною реєстрацією та автомобілів з США значно зменшило продаж в Україні нових автомобілів дешевого сегменту. Практично продаж нових автомобілів перейшов у середній та дорогий клас автомобілів що спостерігається і сьогодні.

Ринок автомобільного кредитування в Україні до кінця цього року має усі шанси підтримувати тенденцію зростання в основному за рахунок зниження рівня відсоткових ставок на банківському ринку а також за рахунок збільшення частки продажу кредитів на придбання вживаних транспортних засобів. Даний ринок містить великий потенціал в сфері автомобільного кредитування, від так саме Кредобанк у 2019 рокі наростив частку портфелю кредитів на придбання вживаних транспортних засобів до рівня – 17% від загальних продаж автомобільних кредитів, тим самим підтвердив позицію лідера на ринку кредитування вживаних автомобілів зробивши власниками вживаних авто понад 600 клієнтів що отримали такі кредити.

Елена Яценко

Олена Яценко, Начальник департаменту роздрібного бізнесу АТ «АБ« РАДАБАНК »:

Зростання ринку купівлі нових авто обумовлений декількома причинами: зміцненням гривні по відношенню до основних валют, появою на автомобільному ринку оновлених версій від виробників затребуваних марок, привабливими умовами фінансування з нульовою ставкою і т.д.

Кредитні пропозиції банків користуються великим попитом, тому вони постійно оновлюються, особливо за партнерськими програмами. Акцент зміщується або на мінімальні початкові витрати, або на привабливу відсоткову ставку по кредиту.

Що стосується тенденції на зниження процентних ставок по автокредитах, то у кожного клієнта автосалону є свої критерії рентабельності кредитної програми. Не завжди низька процентна ставка – це дешевий кредит. Потрібно вважати ВСЕ фактичні витрати (комісії, страховки і т.д.) з оформлення та обслуговування даного кредиту.

Оскільки перелік кредитних програм дуже різноманітний, кожен може вибрати підходящий саме для нього банк і умови.

Нове законодавство щодо імпорту б/у авто і легалізація «евроблях», що набула чинності в кінці 2018 року, ще більше спонукали українців купувати старі машини. Але якщо раніше зростання ринку б/у авто був у всіх вікових групах авто, то в 2019 році збільшення відбувається за рахунок автомобілів у віці 8-10 років і старше. У сегментах б/у авто у віці до 7 років спостерігається або стагнація, або падіння.

Суттєвого зростання в сегменті автокредитування до кінця року не прогнозується. Осінній період, як правило, завжди характеризується пожвавленням на автомобільному ринку. Причини: потенційні покупці повертаються з відпусток, проявляючи інтерес до нових авто, проходить збирання врожаю і зростають інвестиції з боку аграрного сектора.

Екатерина Шевченко

Катерина Шевченко, начальник управління розвитку роздрібного бізнесу і CRM Банку Кредит Дніпро:

Ринок нових авто з березня демонструє позитивну динаміку до торішніх результатів, особливо яскраво вона проявилася в літні місяці (+ 18% до червня-серпня 2018 року). Це обумовлено завершенням виборчого періоду, економічною стабільністю, поліпшенням споживчих настроїв і сприятливою курсовою ситуацією, що дозволила знизити гривневий еквівалент роздрібних цін на ряд марок і моделей і активізувати відкладений попит. При збереженні позитивної динаміки ринок розраховує вийти на річний результат 85-90 тис. нових авто. Сегмент авто б/у, як і раніше лідирує з великим відривом: частка реєстрацій нових авто становить менше 10% від загального обсягу.

Автодилери оцінюють частку продаваних в кредит нових авто в 20-30%. За 7 місяців 2019 року гривневий портфель автокредитів українських банків продемонстрував непогану динаміку, збільшившись на 12,5% або понад 1,2 млрд грн і перевищивши 11,2 млрд грн. Для порівняння: споживчі кредити в гривні за той же період зросли на 14,8% до 132,5 млрд грн. Сегмент автокредитування становить 7,1% в портфелі роздрібних гривневих кредитів, в порівнянні з 6,6% у іпотечних і 83% у споживчих кредитів. Даний сегмент менш привабливий для фінустанов, ніж беззаставне споживче кредитування через меншу маржинальність і низьку ліквідність застав, якими виступають самі авто, що переходять в розряд б / у відразу ж після продажу. У той же час, більшість великих автодилерів зацікавлені в партнерстві з банками: вони готові ділитися частиною торгової маржі для компенсації банку витрат на видачу кредиту під пільгову ставку, щоб в результаті отримати великі обсяги продажів і дисконт від автовиробників. Тому автокредитування розвивається переважно за рахунок партнерських програм банків з автосалонами та дилерами.

Ставки кредитування залежать від ряду факторів: ціна і доступність ресурсів, рівень і прозорість доходів позичальників, якість кредитних портфелів банків і правова захищеність кредиторів, що впливають на «плату за ризик» у вартості кредитів.

Для зниження кредитних ставок необхідні економічна стабільність і передбачуваність як основа довіри до гривні, що дає можливості довгострокового фінансового планування банками і клієнтами; стійке зростання і детінізація економіки, які сприятимуть збільшенню офіційних доходів позичальників; ефективне регуляторне поле і працює судова система як гарантії цивілізованих правових відносин кредиторів і позичальників.

Коментарі

  1. Константин Морока

    Болтушки!

  2. Никита

    Спасибо за обзор, тема интересна, НО ГДЕ КОНКРЕТНЫЕ ЦИФРЫ и расчеты по автокредиту ? ни один нормально не ответил (