Ексклюзив

Про-рух: аналіз ситуації на ринку палива 5 – 12 листопада

22 Грудня 2020
admin Читать на русском
  1. Бензин
  2. Дизель
  3. Газ
  4. Леонід Косянчук, Президент Асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» 2010 – 2017 р.р.
  5. Геннадій Рябцев, директор спеціальних проектів науково-технічного центру «Психея»
  6. Максим Пархоменко, аналітик Альпарі
  7. Артур Прокопенко, керівник аналітичного відділу «Консалтингової групи А-95»

Минулий тиждень для ринку палива ознаменувалася незначним коригуванням вартості за всіма видами палива і ціни практично не змінилися. Надалі ситуація на ринку палива буде залежати від того, як себе поведе гривня в найближчому майбутньому, які ціни будуть на кордоні, а також від жорсткості карантинних обмежень. Maanimo проаналізував ситуацію на українському ринку палива минулого тижня, а також дізнався, що про це думають експерти.

Бензин

Роздрібні ціни на бензин на минулому тижні продовжили показувати плавне і сталеве протягом з тенденцією мінімального зниження.

За період з 5 по 12 листопада середня ціна бензину А-95 знизилася на 2 копійки (-0,08%) з 24,41 грн/літр до 24,39 грн/літр. Таким чином, ціна на бензин А-95 показує тенденцію на подальше коректування, можливо в сторону більшого зниження.

92-й бензин став винятком і за ціною залишився в межах минулого четверга. На сьогоднішній день за один літр просять 23,15 грн.

Инфографика

Дизель

Дизельне паливо також весь минулий тиждень показувало цінові коригування з тенденцією зниження, правда більш істотного ніж у 95-го бензину. Середня ціна за тиждень знизилася на 7 копійок (-0,30%) з 23,33 грн/літр до 23,26 грн/літр.

Инфографика 2

Газ

Автогаз не змінив вже давно визначений курс на плавне стабільне протягом з мінімальним падінням. Зараз ціна за літр газу становить 12,77 грн, хоча ще минулого четверга за літр просили 12,79 грн. Таким чином, за тиждень цей вид палива впала в ціні на 2 копійки (-0,16%).

Инфографика 3
Леонид Косянчук

Леонід Косянчук, Президент Асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» 2010 – 2017 р.р.:

В цілому, ціни на моторні палива за минулий тиждень істотних змін не демонстрували: звичайні ринкові коливання. Хочу також зауважити, що тижневі коливання ринкових цін на споживчі ціни в роздробі ніякого впливу не роблять через наявність у торговельній мережі товарних запасів, придбаних за цінами 2-х, а то і 3-х тижневої давності.

Як показує аналіз, зміна цін було досить незначним: +0,18 грн/л по бензину, + 0,07 грн/л по ДП і + 0,49 грн/л по автогазу.

⛽️ Насправді, об’єктивних причин для подорожчання не було, якщо не брати до уваги тижневий «провал» вартості гривні (тиждень курс гривні по відношенню до долара опускався до позначки 28,6, що означає підвищення цін на моторні палива в середньому на 0,31 грн/л).

Короткостроковість низького котирування національної валюти і падіння попиту в період карантинних обмежень «згладив» цю ситуацію і роздрібні ціни підросли на +0,18 грн/л по А-95, на + 0,08 грн/л по ДП і + 0,49 грн/л по автогазу. Це цілком логічно, якщо взяти до уваги, що курс НБУ впливає на ціноутворення набагато швидше, ніж зміна цін в оптовому сегменті (через наявність запасу в торговій мережі).

Як відомо, на ціноутворення в Україні впливають два основні фактори: це ціни зовнішнього (Європейського) ринку (тому, що навіть внутрішні виробники встановлюють ціну на свої нафтопродукти виходячи з імпортної паритету) і курсу НБУ (тому, що імпортуємо за валюту і акциз нараховується в євро/за 1000л, а продають і оптом і в роздріб за гривню). Таким чином, якщо коливання цін на європейському ринку худо-бідно ми якось можемо прогнозувати, то політика НБУ останнім часом жодному логічному аналізу не піддається …

Насмілюся припустити, що в найближчі тиждень-другий ніяких об’єктивних причин для «цінових ралі» в Україні не буде. Хоча, будь-які прогнози в цьому сегменті ринку мають досить умовний характер і прогноз погоди в порівнянні з ними, можна умовно вважати точною наукою.

Геннадий Рябцев

Геннадій Рябцев, директор спеціальних проектів науково-технічного центру «Психея»:

За останні 7 днів ціни на нафтопродукти на АЗС в Україні практично не змінилися. Це означає, що трейдери використовували весь потенціал для зростання, який був сформований зниженням вартості національної валюти.

💰 Протягом двох тижнів спочатку фінансова група «Приват», потім всі інші учасники ринку підняли ціни на заправках більш, ніж на 1 грн для бензину, на 70-80 коп для дизпалива і на 50 коп для зрідженого нафтового газу.

Однак після того, як нафтові котирування, а за ними і ціни на кордоні на всі види нафтопродуктів не тільки стабілізувалися, але і пішли вниз, подорожчання було припинено, і тепер все буде залежати від того, як себе поведе гривня надалі. Поки об’єктивних причин для подорожчання палива не залишилося і це приємна звістка для автомобілістів.

Максим Пархоменко

Максим Пархоменко, аналітик Альпарі:

За поточний тиждень середня ціна на бензин залишилася без змін. Вартість 95 бензину утримує позначку в 24.20, дизеля – 23.51, автогаз утримує позначку в 12.75 гривень за літр.

📅 Зниження курсу долара минулого тижня остудило зростання цін на АЗС. Стабілізація гривні і дозволила утримувати нейтральну динаміку курсу.

На тлі новин зі створення вакцини від корони, ціни на нафту дуже добре відновлюються. Потенціал цього зростання може вивести ціни до літніх позначок. При реалізації такого сценарію ціни на АЗС будуть невблаганно зростати. У той разі, потенціал зростання становитиме від 0,5 до 1 гривні за літр вже до кінця поточного місяця.

Артур Прокопенко

Артур Прокопенко, керівник аналітичного відділу «Консалтингової групи А-95»:

Ціни на роздрібному ринку України з початку місяця стабільні. Тим часом, зростання цін на нафтопродукти в Європі може вплинути на цю стабільність. Так, зростання котирувань в Європі на 13-15% може спровокувати пропорційне зростання на стелах українських АЗС, при збереженні тренду.

Залишіть коментар

Коментарі