Ексклюзив

Операція «Доступність»: чому банк онлайн береже ваші нерви

2 Грудня 2020
Yaroslav Rizhok Читать на русском

Поняття «банк в смартфоні» вже стало буденним для українців, особливо на тлі повальної діджіталізаціі. Вони цінують зручність інтернет-банкінгів, які їм пропонують фінустанови. Однак завжди хочеться розширити свої можливості і полегшити роботу, особливо в складних фінансових питаннях.

Maanimo розбирався, який спектр послуг надають населенню через мобільні додатки одні з найбільших банків України, а також наскільки зручно і просто можна скористатися даними опціями.

Немає попереднього перегляду

Мобільні додатки більшості українських банків є цікавими і зручними продуктами, проте існує один досить вагомий мінус. Їх не можна переглянути заздалегідь, проскролити, щоб визначитись з вибором і фінустанови, і додатка. Тобто для потенційного клієнта банку це становить великі незручності. А ознайомитися можна, фактично ставши клієнтом фінустанови і оформивши карту. Саме так стверджують прес-служби банків.

Однак для тих, хто тільки планує стати клієнтом будь-якого банку, все-таки є стисла інформація про мобільні додатки, їх послуги, опції і можливості. Також деякі уявлення про інтерфейс банку онлайн можна зробити по скріншотам сторінок.

До питання наповненості: ПриватБанк попереду

Якщо розглядати мобільні додатки з точки зору їх наповненості різними продуктами, то тут пальму першості тримає ПриватБанк. Крім відомого і досить зручного додатка Приват24, яким користуються мільйони українців, банк пропонує і ряд інших цікавих мобільних сервісів. Однак вони виступають як окремі продукти, і їх потрібно закачувати на мобільний телефон також окремо. Це «Мої вклади» (вага операції по депозитам), «Приват Агент» (передача інформації по клієнтам – опція для бізнесу), «Приват24 Бізнес» (управління рахунками фірм за допомогою телефону) та інші. 

Мінус полягає в тому, що немає уніфікації, тобто одного максимально потужного додатка, де всі операції могли б виконувати як фізичні, так і юридичні особи. Однак такої можливості немає і в додатках інших банків. Це, наприклад, стосується Райффайзен Банк Авалю, monobank і Альфа Банку. Вони взагалі не обслуговують юросіб.

З monobank все йде в один клік

Якщо говорити про кількість і якість продуктів, які запропоновані клієнтам в інтернет-банкінгах українських банків, то існує стандартний набір, властивий кожній фінустанові, але з деякими особливостями.

Всі банки пропонують фізособам здійснення комунальних платежів, оплату за інтернет, мобільний телефон, перекази з карти на карту, придбання залізничних, автобусних і авіаквитків та інше. З мобільних версій можна також проводити трансакції з рахунку фізичної особи на рахунок юридичної.

Найзручнішим в цьому сенсі є додаток від monobank, де практично в один клік можна провести операцію. Складніше і довше це зробити в мобільних додатках ПриватБанку – проведення операцій займає деякий час. Те ж саме можна сказати і про мобільні додатки Райффайзен Банку Аваль і Альфа Банку Україна.

Альфа з безкоштовною комуналкою

Звісно, важливим є питання вартості різних транзакцій, які клієнти банку проводять через банк онлайн. Повною відсутністю комісій може похвалитися monobank, і це підтверджують самі клієнти.

Інші банки запевняють, що не беруть ніяких комісій за сплату комунальних, наприклад, Альфа Банк Україна. Це безкоштовно можна зробити у додатку “Альфа-Мобайл”. При цьому багато з тих, хто користувався Приват24 від ПриватБанку, знають, що комісія за оплату комуналки у них становить від 1 до 3 гривень.

Також всі банки, крім monobank, при перерахуванні грошей з рахунків своїх клієнтів-фізосіб на рахунки інших осіб, відкритих в інших банках, беруть комісію 1% від суми такої транзакції. 

Депозитні рахунки в Райффайзені?!

Що стосується відкриття, поповнення депозитних рахунків і користування кредитами через мобільні додатки, то, по-перше, при оформленні кредиту банки надають різні терміни пільгових періодів і ставки. Найвигіднішою за цим параметром є ставка після закінчення пільгового періоду по кредиту на карту від monobank – 3,2% на місяць. За ним слідує Альфа Банк Україна – 3,33% на місяць. На третьому місці – Райффайзен Банк Аваль – 4%. На останньому – ПриватБанк – 7% на місяць.

У всіх банках власники дебетових карт можуть відкривати депозитні рахунки, управляти ними і поповнювати їх. Так, найвигіднішою є депозитна ставка для мобільного додатку monobank – до 17,5% в залежності від терміну (до 12 місяців). На другому місці знаходиться Альфа Банк Україна, де ці показники коливаються в залежності від суми депозиту від 16,75 до 17,25%. Далі йде ПриватБанк – «мобільні» депозити там відзначені ставкою до 13,75%. Замикає ряд Райффайзен Банк Аваль – до 10,5%.

Поговоріть зі мною хто-небудь

Що стосується обслуговування клієнтів, які користуються мобільними додатками, то тут найпрогресивнішим виступає monobank. Диспетчери забезпечують живе спілкування по телефону, а також через Viber, Facebook або Тelegram.

Інші банки обходяться лише телефонною лінією. Однак у всіх фінустановах менеджери, які спілкуються з клієнтами з питань обслуговування онлайн, досить чітко і без зайвих зволікань відповідають на всі хвилюючі питання. Навіть в «пікові» години

Матеріал підготував Олег Громов